גם אתם עובדים מהבית? אולי מגיע לכם החזר מס..

סעיף בפקודת מס הכנסה מאפשר לשכירים לבקש החזר הוצאות אם עבדו מהבית. היישום היה עד כה מצומצם, ודרש הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. כעת נבחנת ברשות המסים התאמת החוק לעידן החדש

סעיף 17 בפקודת מס הכנסה מאפשר קיזוז הוצאות על עבודה מהבית, ובעוד שההנחה הרווחת היא כי ניכוי הוצאות מותר רק לעצמאים, בפועל, לפחות על הנייר, הפקודה מאפשרת גם לשכירים לעשות זאת – הסעיף מתייחס ל"אדם" ולא לשכיר או לעצמאי. מאחר שההוצאות המותרות בניכוי הן רק אלו שהוצאו במטרה לייצר הכנסה, בעוד שבעל עסק מנכה כמעט את כל הוצאות העסק מההכנסות, ביצוע הפרדה בין הוצאות לצורכי עבודה ומחיה אצל שכיר שעובד מהבית (בדומה לעצמאי שעובד מביתו) הוא מורכב יותר, שכן הוצאות הבית הן הוצאות מעורבות.

ההבדל העיקרי בין עצמאים שנוהגים לקזז הוצאות לשכירים שלרוב אינם מכירים את האפשרות הוא בכך שלשם קיזוז הוצאות יש להגיש דו"ח למס הכנסה, מה שרוב השכירים לא עושים.  

מדיניות הרשות כיום בכל הנוגע להחזרי מס לשכירים היא מצומצמת, אבל צוות מטעמה פועל בימים אלה לבחון היבטים שונים של מיסוי בעולם העבודה שהשתנה משמעותית בשנה האחרונה..  

מדובר בבדיקה מתבקשת. הרי בתקופה שלפני הקורונה, המעסיק היה זה שנשא בעלויות השוטפות של החזקת משרדים, חשמל, ארנונה, מערכת מחשוב, כיבוד וכו', ויכול היה לקזז אותן מההכנסות שלו לענייני חבות מס, תקופת הקורונה יצרה מציאות חדשה בה השכיר שעובד מהבית נושא בעלויות בעצמו. כך שגם אם השכר שלו לא נפגע – ההוצאות עלו ולעיתים אף משמעותית..

בכל מקרה ניכוי ההוצאות של השכיר יכול להיעשות רק עם הגשת הדו"ח הנוגע לשנה שהסתיימה למס הכנסה. 

לפי סקר שבוצע ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין 9% ל־10% מהעובדים בישראל עובדים מהבית. אם נניח שהסקר משקף את הנעשה בכלל המגזר העסקי, כמות העובדים מהבית יכול להגיע גם ל־150 אלף במצטבר. בנוסף כאשר אנו מבינים כי המציאות החדשה לא צפויה להשתנות בחודשים הקרובים, האפשרות לקזז הוצאות עבור שכירים ולא רק עבור עצמאים הופכת אפילו רלוונטית יותר.

שלח
שלח

כתבו לנו

שלח
תחשוב עוד רגע לפני שהינך מחליט לעזוב את האתר, אם לא עשית את הבדיקות עד עכשיו, סביר להניח שלא תעשה זאת גם בהמשך, אולי בכל זאת נוכל לעזור לך?

הינך מקבל יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות ותשלום, לאחר הבדיקה המקדימה תחליט לבד, אם הינך מעוניין להתקדם לבד ולקבל ליווי באמצעות אנשי מקצוע של החברה

שלח

כתבו לנו

שלח
דילוג לתוכן