הר הכסף – כל השאלות והתשובות – המדריך המלא

במשך שנים ארוכות, נצברו כספים במקומות שונים: פקדונות ישנים, חשבונות בנק לא פעילים, חסכונות פנסיונים של נפטרים, למעשה, כל הכספים הללו נותרו לשימושים של הגופים השונים: בנקים, חברות ביטוח ובתי השקעות, בלי שהבעלים החוקיים של הכספים הללו כלל ידעו על קיומם.

אבל אז, בשנת 2016 הושק מנוע החיפוש הדיגיטלי של משרד האוצר- "הר הכסף" והתמונה החלה להשתנות.

מה זה הר הכסף בכלל ומי עומד מאחוריו?

הר הכסף הוא מנוע חיפוש דיגיטלי שמאתר כל חיסכון פנסיוני כזה או אחר (קרן פנסיה, קופת גמל, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות וכו'…) אשר לא בוצעה בו כל פעילות לפחות חצי שנה, כלומר מדובר בקופות רדומות מעבודות קודמות שלנו או פיקדונות ששכחנו מהם. בנוסף הר הכסף מראה על ביטוחי חיים בלבד.

מנוע זה פותח ומופעל כ"י רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון של משרד האוצר על מנת לאפשר לציבור הרחב להשתמש באופן חוקי בכספיהם ע"י אמצעי חיפוש דיגיטאלי פשוט ונוח למשתמש. כך, נוכל כולנו לאתר ולבחור מה לעשות בכספים השייכים לנו.

איך מצטברים לכם כספים אבודים?

כמו שנכתב קודם לכן, כספים אבודים וחסכונות לא פעילות יכולים להיווצר מכמה גורמים:

  1. קרוב משפחה שנפטר.
  2. קרוב משפחה שחלה.
  3. חסכונות ממקומות עבודה קודם אשר לא ניידתם או משכתם.

אלו רק חלק מהדוגמאות למקרים בהם ייתכן ונצבר לכם סכומי כסף "אבודים".

מדוע חברות הביטוח ובתי ההשקעות לא מנסים לאתר את בעלי הקופות/חשבונות?

הגופים השונים אכן מנסים לעיתים לאתר את בעלי הקופות/חשבונות, על פי הפרטים השמורים אצלם, אך אנשים מחליפים מספרי טלפון, כתובות מגורים ואפילו שמות משפחה, לכן האיתור נהפך לקשה עד בלתי אפשר ומצריך משאבים רבים שהגופים השונים לא מעוניינים "לבזבז". בנוסף, לא קיים שום חוק שמחייב את הגופים לאתר את החוסכים.

לכן, אם לא תחפשו, אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם.

האם כל אחד יכול להיכנס להר הכסף?

כן. יחד עם זאת, על מנת לאתר כספים אישיים, עליכם להזין מספר תעודת זהות + תאריך הנפקה של תעודת הזהות ולענות על 2 שאלות זיהוי. אם אתם מחפשים עבור קרוב של נפטר עליכם להכניס את הפרטים האישיים שלכם כפי נרשם קודם לכן ולהזין מספר תעודת הזהות של הנפטר ותאריך פטירתו.

ראוי לציין שבשנים שקדמו לפרויקט, אם הייתם סבורים כי לכם, או לקרובי משפחה שלכם אשר נפטרו קיימות "כספים אבודים" הייתם צריכים לעבור בין כל הגופים השונים וליצור קשר עם כל חברה בנפרד עד אשר הייתם מוצאים את החברה/ות שבהן נמצאים הכספים.

בעזרת הר הכסף תצטרכו רק להזין פרטים וללחוץ על כפתור כדי להבין היכן נמצאים הכספים הללו, יחד עם זאת, הר הכסף אינו מפרט מהם הסכומים אשר נמצאים בקופות הללו או האם ואיך ניתן לפדות אותם, לשם כך תוכלו לפנות באופן ישיר לגופים השונים או להוציא דו"ח מסלקה פנסיונית.

הר הכסף אמנם הקל וייעל את תהליך החיפוש, אך אין זה אומר שתמיד יהיה לכם קל לקבל את הכספים המגיעים לכם עפ"י חוק ולעיתים תצטרכו להמציא מסמכים כאלה או אחרים או אפילו עזרה מקצועית.

לסיכום- הר של כסף מחכה לכם.

פרויקט הר הכסף אמנם הושק לפני מספר שנים, וההר אכן התכווץ באופן ניכר, אבל עדיין שוכבים שם סכומים לא מבוטלים של כסף שיכול להיות שייך לכם.

למעשה, לא נותרו לכם סיבות להתלבט- היכנסו לאתר הר הכסף ובדקו אם גם לכם קיימים "כספים אבודים" כמובן שאתם אתם מסתבכים בתהליך תמיד תוכלו לפנות אלינו ויועצינו המקצועיים ישמחו לעזור לכם.

שלח
שלח

כתבו לנו

שלח
תחשוב עוד רגע לפני שהינך מחליט לעזוב את האתר, אם לא עשית את הבדיקות עד עכשיו, סביר להניח שלא תעשה זאת גם בהמשך, אולי בכל זאת נוכל לעזור לך?

הינך מקבל יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות ותשלום, לאחר הבדיקה המקדימה תחליט לבד, אם הינך מעוניין להתקדם לבד ולקבל ליווי באמצעות אנשי מקצוע של החברה

שלח

כתבו לנו

שלח
דילוג לתוכן