רפורמת ביטוחי הבריאות

רפורמת ביטוחי הבריאות, פברואר 2016

שאלת השאלות, מה עדיף ביטוח בריאות לפני הרפורמה או אחרי הרפורמה? כבר עברו מעל 3 שנים מאז הרפורמה והסיבה שהשאלה הזו ממשיכה להישאל, היא כי אין תשובה חד משמעית וכל מקרה צריך להבחן לגופו.

בואו נבין קודם כל מה הרפורמה עשתה, רפורמה באנגלית משמעותה תצורה או עיצוב מחדש של דבר מה , במקרה שלנו שינוי הדרגתי בתחום ביטוח הבריאות והשינוי במקרה זה מתבטא בנקודות הבאות:

  1. פירוק החבילות- עד הרפורמה חברות הביטוח שיווקו "חבילות" בלבד ולכן הכריחו אותנו לקנות מוצרי ביטוח שאנחנו לא בהכרח צריכים רק בגלל שם חלק מ"חבילה", כיום ישנם מוצרי בסיס שהם: תרופות שלא בסל, ניתוחים והשתלות, שכל אחד מהמוצרים הללו אנו יכולים לרכוש ללא כל תלות במוצר אחר. בנוסף ישנם נספחים, לדוגמא: אמבולטורי, אבחון מהיר, רפואה משלימה, רופא מלווה וכו'.. למעשה לכל חברת ביטוח יש נספחים משלה והם שונים בין חברות הביטוח השונות אלה הן רק כמה דוגמאות. במקרה של הנספחים אנחנו יכולים לרכוש רק נספח אחד אפילו וזאת בתנאי ורכשנו לפחות כיסוי בסיס.                                                                                                לסיכום אנחנו כבר לא חייבים לרכוש "חבילות", יחד עם זאת אנחנו לא יכולים לרכוש נספח כזה או אחר ללא רכישת מוצר בסיס ולמעשה כל אחד יכול להרכיב לעצמו "חבילה" שתתאים לצרכיו האישיים.
  2.  פוליסה מתחדשת אחת לשניים- ביטוחי הבריאות יתחדשו באופן אוטומטי אחת לשנתיים לכלל המבוטחים בביטוחים אלו , ללא הצהרת בריאות מחודשת ויבוצע עדכון בביטוחים לתנאים העדכניים לאותה תקופה, שזוהי בשורה מדהימה! אנחנו חיים בעידן בו הרפואה מתפתחת כל הזמן ובצעדי ענק, לדוגמא: היום יש פתרונות רפואיים שמחליפים ניתוחים אלה נקראים טיפולים מחליפי ניתוח, לא בכל הפוליסות ישנם כיסוי לטיפולים מחליפי ניתוח ובאלה שיש יש הגבלת סכום, כיום כיסוי זה ניתן ללא תקרת כיסוי, כמובן שישנם יתרונות נוספים  משאירים את פוליסת הביטוח שלנו רלוונטית תמיד ללא כל שינוי מצידנו המבוטחים.
  3.  פוליסת ניתוחים אחידה- מי שהיה מבוטח בפוליסת ניתוחים לפני הרפורמה יכל לבצע ניתוח אצל כל מנתח שבחר והיה מקבל מימון/החזר מחברת הביטוח, כיום ניתן לבחור מנתח אך ורק מתוך רשימת ההסדר של חברות הביטוח, בתחילה סעיף זה היווה חיסרון משמעותי, כיום לרוב חברות הביטוח ישנם הסכמים על למעלה מ1,000 מנתחים לכל אחת וזה מקל מאוד, עד כמעט לא מפריע. לצד שינוי זה הוכנסו שינויים נוספים לפוליסת ניתוחים כגון: כיסוי מלא לניתוחים מניעתיים וטיפולים מחליפי ניתוח, עליהם נכתב גם בסעיף הקודם.

ישנם כמובן שינויים נוספים, אלה הם השינויים הבולטים ביותר.

חשוב להבין ,כל בחינה של תיק ביטוח, בטח ובטח לפני הרפורמה מצריכה בדיקה מעמיקה של הכיסויים מועדי הצטרפות , מצב בריאותי נתון של מבוטח ביחס למצב קודם טרם הצטרפותו ולא נעשית על "רגל אחת" כפי שלרוב היא מוצגת .

לבחינת תיק הביטוח שלכם לעומק ועל מנת לענות על שאלת השאלות, נא השאירו פרטים ותוכלו להינות בדיקה מעמיקה ובחינם של תיק הביטוח שלכם.

שלח
שלח

כתבו לנו

שלח
תחשוב עוד רגע לפני שהינך מחליט לעזוב את האתר, אם לא עשית את הבדיקות עד עכשיו, סביר להניח שלא תעשה זאת גם בהמשך, אולי בכל זאת נוכל לעזור לך?

הינך מקבל יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות ותשלום, לאחר הבדיקה המקדימה תחליט לבד, אם הינך מעוניין להתקדם לבד ולקבל ליווי באמצעות אנשי מקצוע של החברה

שלח

כתבו לנו

שלח
דילוג לתוכן